Inventura dýní hokaido, biouhel...

04.10.2011 20:58

Původně jsem chtěl tento článek sepsat podle staršího e-mailu od Vojty K., ale rozhodl jsem se, že místo recyklace informací recyklovaných a vyredukovaných z reality bych předložil přímo citaci celého e-mailu (a za datum tohoto článku jsem zvolil datum doručení). Ne proto, že bych si chtěl ušetřit práci, ale přeci jen přepisovat podle něčeho článek s odstupem času se podobá psaní románu třeba o Husitech v dnešní době - zkreslování toho, jak to bylo, i když každý popis je jen skutečnostipodobnost. Ještě bych doplnil, že se jedná o dýně hokaido a jejich fotografie jsem zmenšil (a doplnil jejich miniaturami článek), aby nezabíraly tolik místa... Takže bez dalšího vědecko-filosofického aj. zdržování:

Pánové, dobrý den,
včera jsem zajel na otočku na Stroupeček sklidit a zvážit dýně. Byla to trochu detektivní práce, protože bylo třeba zjistit, který stonek a který záhon má jednotlivé dýně na svědomí. Nakonec jsem akorát stihl dýně posbírat, omýt, osušit, nanosit dovnitř, zvážit a naskládat do police u Mirka v pokoji. Na nádraží jsem ještě mohl pět minut posedět.

Byly dva záhony, na každém deset sazenic. Zbylé sazenice, nevzpomenu si kolik (asi taky kolem deseti, Vašek by si možná vzpomenul), jsme nasázeli na třetí plochu - navazující na záhon s biouhlem.


Shrnutí vážení:
na záhonu, do kterého jsme zaryli hnůj vyrostlo 10 dýní, celková váha 61.1 kg


na záhonu, do kterého jsme zaryli hnůj a biouhel vyrostlo 15 dýní, celková váha 84.7 kg

na zbytku záhonu, který byl jen od Romana vypletý, a kam jsme zasadili zbylé sazenice, vyrostlo 8 dýní, zvážit jsem je nestačil. (navíc jich zbylo jen šest, jednu jsme snědli s panem Markem a s Mirkem a jednu, jsem dal Jůlince - jen se oblizovala)

Komentář:
vypadá to, že biouhel pomohl. Dýní bylo víc a vypadaly zralejší. Také je vidět, že rýt záhony nebylo až tak nutné, vyrostly pěkné dýně i tam kde to Roman jen vyplel. Příště by se dalo zkusit jen posypat záhon biouhlem a motykou okopat. Nejvíc "emigrantů" bylo z biouhlového záhonu.

Stihl jsem udělat pár fotek. Není to ideální, bylo málo času. Posílám obrázky dýní ze záhonu, kde byl daný biouhel (spolu s hnojem) "biouhel.jpg"; dýní ze záhonu, kde byl hnůj "hnůj.jpg"; dýní ze záhonu, který byl jen vypletý "jenom_vypleto.jpg" (na obrázku je oněch zbývajících šest dýní)
Pak posílám ještě obrázek dýní naskládaných do police ("uroda_z_obou_zahonu.jpg"). V černé polici na prvních dvou poličkách od spodu jsou dýně ze záhonu s hnojem, zbytek jsou dýně vyrostlé na biouhlu. Dýně, které vyrostly na záhonu, který byl jen vypletý, se do police nevešly, zůstaly venku. Zrovna tak cukety. Snad to Mirek stihne do mrazů schovat.

Gratuluji k pěkným výsledkům a děkuji za pomoc v pravý čas na pravém místě. Pěkný den všem,

Vojta